18:06 Safer Internet Day 2014 в Кременчуці. Як це було | |
Чим
славетний місяць лютий? Вже популярним святом закоханих та ще не вмерлим
радянським святом захисників Вітчизни. Виявляється, це не все. Ще цього року 11
лютого весь світ святкує день безпечного Інтернету (Safer Internet Day – SID). Й
Кременчук спільно з усією Україною. Питання безпечного Інтернету сягає корінням кінця
20го сторіччя (ой, як звучить J). В 1999 році Європейська Комісія започаткувала Програму безпечного
Інтернету з метою промоції безпечного і відповідального використання Інтернету
дітьми та молоддю, та захисту їх від нелегального та шкідливого контенту та
поведінки он-лайн. А від 2004 року щороку у другий вівторок лютого світом
відзначається SID. До речі, цьогорічне гасло
«Створимо кращий Інтернет разом». В нашому місті до дня безпечного Інтернету
відбулися шкільні заняття в Кременчуцькій ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1, Кременчуцькій
гімназії № 5 імені Тараса Шевченка, та показ фільму «Кібер-терор» з
обговоренням в Просторі Ідей. Шкільні уроки
були розроблені Луганською колегою Оленою Черних з ЛОМО «Старт» та проводилися
для школярів Луганської, Закарпатської, Дніпропетровської та Полтавської
областей. Під час цього уроку школярі обговорювали нетикет (мережевий етикет –
формальні правила поведінки в мережі Інтернет), загрози, які може приховувати
Інтернет, методи уникнення або боротьби з цими небезпеками. Також підлітки познайомилися
з Загальноєвропейською кампанією «No hate speech movement» (в перекладі «Рух проти ненависті»), яка
нещодавно розпочалася в Україні. Поговорили й про те, хто якими соціальними
мережами та засобами Інтернет-комунікації користується. Виявилося, що абсолютна
більшість користується мережею Вконтакте та Skype (43 людини з 48 – ВК, та 45 з 48 – Skype), багато хто є активними користувачами електронної пошти (22 з 48), дехто
має активний акаунт на Фейсбуці (16 з
48), а ось ICQ та Живий журнал не є популярними серед опитаних кременчуцьких школярів.
Напевно, варто відмітити, що обидві школи мають сайти шкіл (хоча в одній з них
учні й не знали про його існування) та ВК-групи шкіл, але ніхто з опитуваних
школярів не є причетним до наповнення цих інформаційних ресурсів. Однією з найцікавіших частин уроку зі школярами
були мозкові штурми про існуючі загрози Інтернету та шляхи захисту від
небезпек. Кременчуцькі школярі визначили такі Інтернет-загрози: віруси,
спам/реклама, фінансове шахрайство (промоція нелегальної продукції, ігри, де
потрібно платити гроші за SMS, неконтрольована купівля,
он-лайн казино тощо), злам сторінок в соц.мережах з подальшою розсилкою спаму
та образ від імені власника акаунту,
фізична розправа за образи через вирахування ІР-адреси, розповсюдження
особистої інформації та використання фото в неетичних цілях, дезінформація,
організація поганих/ «екстремістських»/провокаторських подій/акцій, психологічні
загрози (неприємні малюнки, шок-сайти, жорстокість), втрата часу, погіршення
фізичного здоров’я (біль в очах, руці, сколіоз). Коли ж розмова дійшла до того,
як можна себе убезпечити при роботі з Інтернетом, підлітки перейшли до
радикалізму й почали стверджувати, що потрібно обрізати Інтернет кабель, і тоді
все буде добре (нагадує «Save your planet – Kill yourself!» J). Потім пішли більш адекватні ідеї самозбереження
в Інтернеті: закрити доступ до своєї сторінки, не вказувати в профілі власні
адресу, телефон та інші персональні дані, бути обережнішими зі статусами,
встановити добрий пароль до свого профілю, встановити гарний антивірус, не
знайомитися з будь-ким, або хоча б не роздавати всім номер свого телефону, не
довіряти рекламі й перевіряти інформацію, не грати на гроші, не заходити на
неперевірені сайти й намагатися користуватися безпечними та перевіреними
ресурсами, уникати шок-контенту, заблокувати спам/рекламу, витрачати менше часу
на Інтернет. Також під час брейнстормінгу щодо шляхів убезпечення власного
перебування в Інтернеті прозвучало слово «інквізиція». Важко сказати, що мали
на увазі учні… чи то розслідування кібер-злочинів, чи то переслідування
кібер-злочинців… Від кібер-злочинців урок плавно перейшов до
презентації загальноєвропейського руху «Проти ненависті», й пішла розмова про
мову ворожнечі он-лайн (й офлайн теж). А ввечері Простір Ідей запрошував всіх
небайдужих на фільм «Кібер-терор» (2011,) частково заснований на історії
американської школярки Меган Мейєр. Підліток покінчила життя самогубством через
кібербулінг / інтернет-цькування. Варто визнати, що зацікавлених на перегляді
було небагато й важко обговорювати те, чого не розумієш. Наш глядач акцентував
увагу, що для українського Інтернет користувача кібербулінг не є таким страшним
й образливим. «Може ми звикли до своєї щоденної порції гівна?» - зауважила одна
з глядачок. Напевно варто порадіти за власну психологічну стійкість J | |
|