Вітаю Вас, Гость
Головна » 2010 » Вересень » 19 » Кременчуцька літня екологічна школа
20:23
Кременчуцька літня екологічна школа
Протягом літа Кременчуцький інформаційно-просвітницький центр «Європейський клуб», Кременчуцький державний університет імені Михайла Остроградського, Регіональний ландшафтний парк «Кременчуцькі плавні» та Кременчуцький краєзнавчий музей за підтримки Програми малих грантів Королівського Посольства Норвегії в Україні організували для молоді Літню екологічну школу

"Kremenchuk Ecological Summer School/ KEcSS -2010"



Метою проекту є організація молодіжної інтерактивної школи задля популяризації екологічних туристичних маршрутів, вивчення, охорони та популяризації біологічного різноманіття заповідника «Кременчуцькі плавні» та його впливу на регіональний розвиток.
У проекті брали участь школярі, студенти, молодь з Кременчука, Комсомольська, Світловодська, Лубен – всі, хто мав інтерес і можливість участі. За мотиваційними анкетами було відібрано 30 активістів, які у своїй діяльності хочуть сприяти формуванню та розповсюдженню європейських принципів відповідального суспільства та ефективного природокористування.
Необхідні знання про заповідну справу та навички опису і дослідження екосистем учасники отримали під час триденного тренінгу, роботи у творчих групах, польових дослідженнях, майстер-класах з фотографії, топоніміки, краєзнавства, зустрічей з експертами. Кожен учасник отримав змогу побудувати екомаршрут та провести екскурсію для бажаючих.

Багато цікавої та корисної інформації молодь отримала від директора РЛП «Кременчуцькі плавні», професора Володимира Нікіфорова та молодшого наукового співробітника парку Сергія Дігтяра. Своїм досвідом у розробці туристичних пішохідних та велоекскурсій поділився краєзнавець з багаторічним стажем Владислав Івушкін. Справжньою знахідкою стали його ерудованість та обізнаність з територією ландшафтного парку.


Перша наша подорож у плавні була спільною – на катері ми пропливли до острова Шеламай, побачивши по дорозі багато видів водних птахів, спостерігаючи у природних умовах, як росте горіх дніпровський, латаття, глечики. На острові нам зустрілося кілька видів рідкісних та лікарських рослин. А найбільшим враженням було «озеро на острові, на якому є острів».
Оскільки з індивідуальних засобів пересування найпоширенішими виявилися власні ноги, ми подорожували в основному пішки. Приміським транспортом можна доїхати до Старої Білецьківки, звідки відправитися у піший похід аж до Світловодська, спостерігаючи по дорозі різноманітні біотопи: тут і луки, і болота, і лісові озерця; листяні та хвойні ліси; заплави.
Інший пішохідний маршрут пролягав лівим берегом Дніпра – до Кантаревого річища. Тут дуже багатий тваринний світ: птахи, звірі, земноводні. Після дощу можна назбирати грибів (чим ми і скористалися), можна скупатися у Дніпрі (Кантарівський півострів омиває постійна течія, тому вода тут завжди чиста).

З ініціативи учасників літньої школи було створено кілька соціальних роликів, що закликають до збалансованого природокористування, дбайливого ставлення до унікального природного дару – Кременчуцьких плавнів – і до природи загалом.


17 вересня у Кременчуцькому національному університеті імені Михайла Остроградського відбулося підведення підсумків проекту для учнів і студентів регіону. Зараз триває описування результатів польових досліджень та підготовка фотовиставки у Кременчуцькому краєзнавчому музеї.
Організатори проекту вважають найголовнішим його здобутком появу групи однодумців, котрі готові власними зусиллями сприяти природоохоронним ідеям, популяризувати та захищати біорізноманіття нашого краю.
Переглядів: 1427 | Додав: OlegO | Рейтинг: 0.0/0