09:26 Бадьорить сильніше, ніж кава | |
«Мате - як абзац. Випив - і можеш
починати з нового рядка». (письменник Хуліо Кортасар) Для виконання умови ініціативи усіх учасників було
залучено до рольової гри. Із таємничої скриньки присутні тягнули папірець або
як ще прийнято називати ─ фішку. Кожна фішка містила запитання чи завдання,
тісно пов’язане з тематикою вечора. Присутні розповідали кумедні історії
чаювання, ділились найпершими асоціаціями зі словом «чай», вигадували способи
заварювання чаю при відсутності заварки, декотрим пощастило заварити бажаючим
чорного або зеленого чаю і навіть помити чашки після всіх. Цікаво, що саме слово «чай» прийшло до нас через тюрські мови
з південно-китайського «cha» у той самий час, як джерелом назви у Західній Європі
стало північнокитайське «te». З великої кількості таємничих легенд, історія
яких сягає 5 тисяч років, чай по праву можна назвати найбільш давнім напоєм, що
виготовляється людьми в світі. За японською легендою після трьох
років медитації принц Бодхдхарма заснув і наснилися йому всі жінки, яких він
коли-небудь любив. Прокинувшись, він прийшов у таку лють від власної слабкості,
що вирвав власні віка і закопав їх в землю. Через деякий час він виявив, що
віка пустили коріння і виріс кущ. Пожувавши листя, Бодхдхарма зрозумів, що вони
допомагають йому не стуляти очей. Він повідав цю історію своїм послідовникам,
які зібрали насіння дива-чагарника. Чай, як з’ясувалось, це не тільки приємний і корисний
напій. Дуже широко його використовують в незвичайних цілях: як харчовий
фарбник, пікантна приправа, мастило для точних механізмів, знеболююче, добриво,
захист від радіації
з екранів комп’ютерів тощо. Також ми дізнались про те, що завдяки
виторгу від продажу чаю були проведені розкопки легендарної Трої, Сполучені
Штати Америки «народжені чаєм», а на слов’янських землях у сер. XIX ст. про чай
знали мало і ототожнювали його просто з питтям води. Багато нового дізнались про історію
чайника. Родом він із Китаю. Саме там виникло і розвинулось мистецтво чаювання.
Перші китайські керамічні чайники виготовлялись із червоної ісинської глини, котра
вважалась найкращою для заварювання чаю. Чайники з цього матеріалу не змінювали
ні запаху, ні кольору напою, не тріскались від гарячої води, надавали
можливість чаю «дихати» і зберігати температуру. Вважається, що справжній
чайник повинен мати форму, душу, енергію і образ. Також прихильники Культкату
переглянули відео про ритуал пиття чаю: окрім звичної процедури заварювання
чаю, бажано вдихнути його аромат, проникнути у нього та поговорити з ним. Чай
підноситься так близько до обличчя, що ми буквально торкаємось його. Необхідно повідати
йому про свої очікування і він нам повідомить про те, чим може допомогти. Вважається,
що при цьому повинна «вийти черепаха». Але найцікавіше ─ десерт, так би
мовити, ми залишили наприкінець вечора. Один із євроклубівців, Богдан,
познайомив нас і занурив у дивовижний світ пуеру і мате. Провінція Юньнань на південному заході країни була відома своїм чаєм вже
1700 років тому. В одному з її повітів ─ Пуер ─ і був віднайдений спосіб приготування
однойменного чаю. Він відрізняється специфічною технологією виробництва:
зібране листя, оброблене до рівня зеленого чаю, підлягають процедурі ферментації
─ природному або штучному старінню. Пуер ми заварювали за всіма
технологіями і традиціями: залили його дуже гарячою водою, ледь
не окропом, і настоювали близько 5 хвилин. Як відомо, рекомендується заварювати
не менше п'яти разів. Для тих, хто тільки починає знайомство з натуральним
китайським чаєм, це досить незвичайний напій. Основні відмінні риси
традиційного пуера – різкий землистий аромат, досить непоказний
"брудненький" зовнішній вигляд, специфічна пресована упаковка. Крім
того, класичний пуер може зберігатися не один рік і не втратити своїх
ароматичних і смакових даних (хоча виготовляють його куди довше року на відміну
від зеленого чаю). Саме такі своєрідні «візитні картки», роблять цей дивний і
цілющий напій воістину принадним як для новачків, так і для досвідчених
цінителів чаю. З часом він не втрачає, а навпаки,
набирає аромату і смаку, як гарне вино; має густу консистенцію, темний
насичений колір і наділений очищаючими властивостями. Якщо
асоціювати звичайний зелений чай з тишею і спокоєм, то, в такому разі, пуер –
це абсолютна гармонія і повна рівновага. Цей напій не стільки бадьорить,
скільки дещо розслаблює. Окажіть цьому благородному напою трохи пошани, оціните
його належним чином, і тоді пуер сповна віддячить Вам своїм чудовим тонким
ароматом, приємним легким смаком і довгим солодкуватим присмаком! Інша частина вечора була присвячена
тонізуючому напою мате, що народився в
Парагваї. Для його виготовлення використовується висушене, злегка підсмажене,
подрібнене листя і молоді пагони парагвайського падуба. Мате
називають по-різному: парагвайський чай, напій богів,
бразильський чай, зелене золото Південної Америки. За переказами індійців, мате має
магічну силу, і треба обов’язково дотримуватися традиційну церемонію, заварюючи
його правильно, щоб не вбити душу мате. За легендою, Мате – це прекрасна
дівчина, яку бог Віракочі перетворив на вічнозелене деревце, для того, щоб
життя людей на землі було довгим і щасливим, за умови використання цілющого
напою з листя деревця. Ми готували його в невеликій
посудині з гарбуза, яку називають калабас,
калебаса, поронго або мате. Раніше посудини виготовлялися
індіанцями з деревинного гарбуза-горлянки. Згодом, познайомившись з напоєм,
іспанці почали виготовляти калебаси також з інших матеріалів, таких як деревина
палисандри, дуба, квебрахо, а також фарфор, кераміка, срібло та деяких інших. Пили мате ми почерзі за допомогою
металевої трубки ─ бомбіллі або тростинки з очерету чи бамбука.
Звук хлебані ─ це знак, який показує можливість для наливання чергової порції
навару і передачі посудини гостям. Цей освіжаючий навар
не тільки піднімає енергетичний тонус, але й прекрасно підійде тим, хто має
бажання схуднути, так як він вгамовує почуття голоду. Візьміть калабас та мате
з собою на роботу і під час перерви відчуйте дух Латинської Америки, забувши
про втому та дрібні проблеми! …А, черепаха, про яку йшла мова
вище, мабуть, все ж таки вийшла з кожного і їх дух ще довго блукав стінами
закладу. Наступної зустрічі (18 березня о 17
годині в 15 корпусі КНУ ім. М. Остроградського,
аудиторії 15207) ми познайомимось із
представниками субкультур міста Кременчука: готами і готесами, емо-бойзами
та емо-гьорлзами, хіпі, панками
та бітниками ─ це лише частковий перелік
наявних течій міста. А до якої субкультури
належите Ви? Можливо, Ви теж маєте відмінні стандарти
та моделі поведінки, Вам є чим
поділитись з нами і стати частиною дружньої культкатівської родини! вул. Красіна, 37/49 (15
корпус КНУ імені М.Остроградського), аудиторія 15207 або за телефонами:
0961558766 (Юлія), 0966066170 (Кирило). | |
|